dilluns, 24 de gener del 2022

ANNA SINIA (L'ART DEL VIMET)

Anna Sínia neix per casualitat.

Vivia a les afores de Vimbodí a una caseta de pedra, la Sínia de Cal Pep Nen, quan un dia que tornava de veremar em vaig trobar a la porta una panera de vímet amb una nota. No deia qui era, només el carrer i número de casa. Vaig agafar el cotxe i vaig anar a trobar-lo. Era l’Isidru Grau, de 89 anys, l’últim cisteller del poble que volia que li donés vímets del salze de la Sínia. En aquell moment em va sortir un “jo et dono el vímet i tu me n’ensenyes”.







Anna Sínia, es dedica a la cistelleria des del 2004, com a deixebla d'Isidro Grau, a Vimbodí i a Poblet (Conca de Barberà). Des de llavors la vida se li ha teixit entre la muntanya i la sarga. Venint del món de l'agroecologia, amb la cistelleria va trobar el lligam màgic entre els avantpassats i el compromís social i natural que necessitava per a donar sentit a la vida. Ha col·laborat amb el GEPEC (grup d’estudi i protecció dels ecosistemes catalans), el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet i altres col·lectius i associacions relacionades amb el món rural i l'ecologia, en la divulgació de la cistelleria des de la vessant de la cultura popular, del desenvolupament rural, de l'ecologia i del medi ambient.

Més informació:







2 comentaris: